schepping en wijding (3/22)

495 - "wel" - Collage - A4



MEDITATIE


Ik heb nooit in de stad geloofd,
in de vrije zelfgewrochte arena:
de aarde deed mij kiemen,
schieten en groeien,
ook wel het water,
zijn genadig geluid als alles zwijgt,
ook het denkende geweten,
om het zijn van wat is en wordt
te beluisteren, bijvoorbeeld
aan een ritselend blad.
De kleuren van de nacht
en van de dag, zijn op het land
uit de  stilte gesneden
van het herscheppend Hart.

Ik wil altijd maar meer grond voelen,
onder het schisma van de wolk;
geen schuld geven dan aan mijzelf
voor de liefde die ik niet heb bedreven.

Ik wil een vriend zijn van
en blijven van de aarde:
zij balsemt en geneest
zich onderwerpend aan de wetten
van Genesis.

A.K. Rottiers, Schepping en Wijding, ISBN 90 264 3713 7, p. 9

Reacties

Populaire posts