schepping en wijding (2/22)

492 - "wijding" - Collage - A4



SCHEPPING EN WIJDING

De wind die zomaar huilt of zingt,
is méér dan wind, en alleszins,
de bloem die aan mijn venster klimt,
is méér dan bloem (gelijk de wind),
zoals de vrouw die aan mijn hart bemint?
méér is dan vrouw: een ziel die vindt
haar steunpunt in het wankel kind,
waarmee het Lied begint.

Omdat het Lied het leven is,
en méér dan wind, de wind
die met de bloem aan 't venster klimt,
en méér dan vrouw, de vrouw
die aan mijn hart het kind bemint
dat méér dan zijn:
schepping en wijding is.

A.K. Rottiers, Schepping en Wijding, ISBN 90 264 3713 7, p. 8

Reacties

Na 2 gedichten van de 22 is het al over en uit?
Dirk Vekemans zei…
joa het derde in de bundel vond ik dermate slecht dat ik er plots genoeg van had. 'k zalt ewa laten rusten en later nog 's bekijken.

Populaire posts