IN U VERGROEID 3

512 - "innigheid" - Collage - A4





IK WEET ME VROUW, IK WEET ME GROOT

Ik weet me vrouw, ik weet me groot,
nu ik uw kind draag in mijn schoot.

Ziet gij het lachen in mijn ogen?
Voelt gij het leven in mijn aêm?
Hoort gij zijn stem reeds in mijn woorden,
die met verwachting naar u gaan?

Ik wou het vormen naar uw wezen,
waardoor mijn wezen welig bloeit.
Dan zoudt gij weten, hoe mijn kind
alleen door u zijn leven vindt.

Ik voel me rijk nu boven vele vrouwen,
omdat we zo zijn in elkaar vergroeid,
dat onze liefde in mijn warme boezem,
tot wat vereeuwiging in vlees en bloed verbloeit.

Ik voel me rijk nu boven vele vrouwen,
omdat ik bied, in volle zaligheid,
het schoonste, dat ik aan een man kan geven:
de vrucht van zijne innigheid.


Julia Tulkens, In U Vergroeid, Gedichten, ISBN 90-71345-32-7, p.16-17

Reacties

Populaire posts