Doorboord (15/17)

217 - "Portugal" - Collage - A4






Hoewel ik mij zo vaak vergis
als ik aan mijzelf denk,
kom ik steeds weer terecht.

Moest ik de eerste kastanje oprapen,
of zal ik hem laten liggen?

Wat doet iemand die wordt terecht gewezen:
hij raapt die appel op, hij bijt
in die appel. Zo stoot ik een glas wijn om,
en ik zie haar. Deed de parachute zich open,
of viel de vliegenier zich te pletter.

Ging zij naar Portugal, of werd zij
uiterst professioneel verraden.
Zonder de ene had ik zonder
de andere nooit kunnen leven.


Hans Faverey, Verzamelde Gedichten, ISBN 90 234 4696 8, p.539


De collages zijn te koop aan 1 LYRIEK/stuk. De LYRIEK is de cryptomunt van de Neue Kathedrale des erotischen Elends. De actuele koers van de LYRIEK vindt u ten alle tijden hier. De opbrengst van de verkoop wordt volledig geïnvesteerd in lopende projecten van de NKdeE.

Reacties

Populaire posts