BLOEDEND ALS EEN ECHO (7/8)

165 - "broosbaarheid" - Collage - A4



Ik ben de zon, de zomer niet. Ik draag
Een vlies van liefde om mijn hart, als goud zijn glans
Of hout zijn as en dit is geven.

Ook broosbaarheid, maar niet van glas.
Ten slotte de beweging met vingers en aders
Van de gehele stilte des waters.


De branding ken ik niet. Ik ben de zee
En drager van het reukwerk der omarming,
Goede vloeistof. Noem mij vriend, verstuiving:
De boomgaard van mijn borst is groot.


Paul SnoekVerzamelde Gedichten, ISBN 90-774-4161-1, p.308


De collages zijn te koop aan 1 LYRIEK/stuk. De LYRIEK is de cryptomunt van de Neue Kathedrale des erotischen Elends. De actuele koers van de LYRIEK vindt u ten alle tijden hier. De opbrengst van de verkoop wordt volledig geïnvesteerd in lopende projecten van de NKdeE.

Reacties

Populaire posts