BLOEDEND ALS EEN ECHO (5/8)

163 - "kaktusveld"  - Collage - A4



En van een prins mijn liefde is de nachtrust.
Zijn worstelende spieren rood geopend
Op der droefheid koele bodems.

Hoe ik mijn lichaam als een bed verlaat
En meervoud word en adem in mijn aarden tempel,
Slapend aan de harde zuil der waarheid.

Ik roep een droom. Ik zoek mijn spijzen
In de stilte van een kaktusveld.

Vannacht mijn wolven smolten en God glimlacht.
Ja, ik hinnik in de witte wind.



Paul SnoekVerzamelde Gedichten, ISBN 90-774-4161-1, p.306




De collage's zijn te koop aan 1 LYRIEK/stuk. De LYRIEK is de cryptomunt van de Neue Kathedrale des erotischen Elends. De actuele koers van de LYRIEK vindt u ten alle tijden hier. De opbrengst van de verkoop wordt volledig geïnvesteerd in lopende projecten van de NKdeE.

Reacties

Populaire posts