DE STROOM

089 - "verleden" - Collage - A4




DE STROOM

De grijze modder en het riet omwinden
sereen het golvend water van de stroom,
de bochten langs; een wolk wijlt monotoon,
tracht zich met de andre wolken te verbinden;

er zijn geen stadsgeluiden meer; geen winden
verwaaien van het water 't stille schoon.
Herinnering uit een verleden droom
kan zich niet mooier dan dit uur hervinden.

Ik denk terug aan wat ik heb bemind
en als ik ween dan ben ik liefst het kind
dat slechts een korte snik laat horen.

Wanneer ik vaar, dan ben ik gans alleen,
dan geeft het niet of ik nu lach of ween,
alleen mijn eigen diepte kan ik storen.

Paul Snoek, Gedichten, ISBN 978-90-774-4161-9, p.578





 

 https://www.patreon.com/platformplee


De originele collages op A4 tekenpapier van dirk vekemans die hier dagelijks verschijnen kan u verkrijgen door PATRON ofte maecenas van PLATFORMPLEE.NL te worden op PATREON de hedendaagse manier bij uitstek om uw genoegen bij wat u bevalt in de tijd te bestendigen door de producenten ervan te ondersteunen in hun bij wijle eerder marginale bestaan!
Bekijk onze diverse ondersteuningsplannen. Reeds voor €2 per maand ontvangt u halfjaarlijks een prachtige collage! Dank.





Reacties

Populaire posts