DE SLAPER

096 - "taalplak" -Collage - A4





DE SLAPER

In de koude van de winter verkropt,
als blad beweegt zich mijn woord.
Dwangbuis van vroeg rijpende verlangens, onbeschreven
blad nog: nerf en huid
voltooid, een treurspel in de knop.

Ik loop verloren in een lege stad.
Mijn lippen zijn verstijfd. Een pleinruiter
is van zijn paard gestort. Mijn voeten waden
door het marmer van zijn bloed. Op elke straathoek
waaien mij de letters van zijn namen tegemoet.

Geen hond, geen ziel, geen zicht. Ruïnes.
Taalplak op reclamezuilen. Gaten waar eens vensterglas.
Ik stap binnen door een gevelwond.
Bevroren daken tranen in het morgenlicht.

Een wenteltrap breekt in het lege af.
Ik sleep mij naar de hoogste tree.
Een harde rode zon laat mij verblind, nog
voor de val uit het gedicht ontwaken.


H.C. ten Berge, Materia prima. Gedichten 1963-1993, ISBN 90-290-4713-5, p.17









 https://www.patreon.com/platformplee 

 https://www.patreon.com/platformplee


De originele collages op A4 tekenpapier van dirk vekemans die hier dagelijks verschijnen kan u verkrijgen door PATRON ofte maecenas van PLATFORMPLEE.NL te worden op PATREON.

PATREON, dat is een hedendaagse manier om uw genoegen bij wat u bevalt in de tijd te bestendigen door de producenten ervan te ondersteunen opdat zij hun infrastructuur verder kunnen uitbouwen!

Al uw steun wordt transparant aangewend voor de doelen die wij ons hebben vooropgesteld.
Bekijk onze diverse ondersteuningsplannen. Reeds voor €2 per maand ontvangt u halfjaarlijks een prachtige collage! Maar ook voor €1 per maand kan u al het verschil zijn dat een verschil maakt!

Dank!

Reacties

Populaire posts