Een maagd

 

 

 
054 - "zandig" -Collage - A4

Een maagd


Tussen koningsvarens en wolken rijden
In het witte veld vanavond de merries
En worden witter.

Tussen dorens en rododendrons slaan de boeren
Hun al te vroege kinderen.

En waar de zwarte, ijzeren maagd
Mij bedwingt
Siddert de toren, beven de heilige tekens.

Hoor:
'Ik ben de dodelijke moeder, begeer mij,
bid mij, word wakker in mijn zon - ik
Zal u begeleiden tot uw adem faalt.'

Hoor: 'Genezen zult gij niet maar in de strook
Van mijn leven leven.
Ah, zandig zult gij mij erkennen.'

In een haven
Die ademhaalt als een vrouw,
Niet rusteloos maar zonder einde,
Klapwiekt haar lijf,
En waar zij zwelt breekt elke knoop,
Valt elk vel aan bladeren.

Waar zij zwelt lever ik mij over, verga in haar steigerende
Boten, in haar hoog zegevierende,
Laagvierend zeilende, landelijke zee.


Hugo Claus, Gedichten 1948 -1993, ISBN 90234-4719-0, p.195


 

De collages worden verkocht aan 1 LYRIEK, de cryptomunt van de Vrije Lyriek.

De opbrengst van de verkoop komt ten goede aan  PLATFORMPLEE.NL een literair programma van de Neue Kathedrale des erotischen Elends i.s.m. SADÀ\EXPOSADÀ .

Elke verkoop van een collage doet de koers van de LYRIEK stijgen volgens een vaste formule. Het plafond van de koers is vastgelegd op €50. Wanneer de koers van de Lyriek haar plafond heeft bereikt worden drie andere reeksen van Creatief Afval te koop aangeboden: twee daarvan afkomstig van een ander lid van PLATFORMPLEE en een derde afkomstig van het eerste dochterplatform van PLATFORMPLEE. Elk platform heeft twee dochters en een zoon (cfr. LATER). Untsoweiter...

Reacties

Populaire posts