VAN ALLE GODEN IS DE ZONDE

099 - 'zeegeel' - Collage - A4



VAN ALLE GODEN IS DE ZONDE

En van alle goden is de zon de vreselijke koning.
De hitte is zijn jongste dochter, innig
en die heb ik heerlijk lief.

Hete bloemen draagt zij in haar zeegeel haar
en wat zij aanraakt leeft van haar,
zo onzichtbaar sluipend is zij overal aanwezig.

Wanneer zij scherp min donker hart hier
met welriekende bijen versiert
en mijn veilige kussen sissende opvangt
in de geopende muil van haar kruipdier.

's Morgens bevolkt zij mijn sombere kooien
met krekels die mijn hardste stilte kraken,
als was die stilte van ijs, zo koudgeworden.
Ja immer tevreden is zij bij mij en gedurig
als deed ze niets anders, dan voortdurend wit zwemmen.


Paul Snoek, Gedichten, ISBN 978-90-774-4161-9, p.288




 https://www.patreon.com/platformplee 

 https://www.patreon.com/platformplee


De originele collages op A4 tekenpapier van dirk vekemans die hier dagelijks verschijnen kan u verkrijgen door PATRON ofte maecenas van PLATFORMPLEE.NL te worden op PATREON.

PATREON, dat is een hedendaagse manier om uw genoegen bij wat u bevalt in de tijd te bestendigen door de producenten ervan te ondersteunen opdat zij hun infrastructuur verder kunnen uitbouwen!

Al uw steun wordt transparant aangewend voor de doelen die wij ons hebben vooropgesteld.
Bekijk onze diverse ondersteuningsplannen. Reeds voor €2 per maand ontvangt u halfjaarlijks een prachtige collage! Maar ook voor €1 per maand kan u al het verschil zijn dat een verschil maakt!

Dank!

Reacties

Populaire posts